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> GUTIC STUDY

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▼ TEXT for EXHIBITION KOTUTUBO
  骨壷展のためのテキスト

 

When I think about death, at first I stop before a question

"what kind of thing is to live".

If this world is the projection that it produced in big undulation, and if we are only the parts of the phenomenon of there, I cannot but think even joy and a suffering and the magnificent drama for the life to be a trifling fantasy.

However, the proposition where interest the hangnail which I found a moment ago is my current important matter. And it rules my mind without conflict by magnificent concept.

There is a story of villagers competing by a lie whether ate how big thing.

Someone said that "I ate a house",and other one said that "I ate a mountain".
In that way the lie talk of villagers gradually grew big.

And an end that the thing which a man ate was the biggest.

Finally the man will play with the chief bonze of a temple.

He went to the temple and say his victory lie earlier than the chief bonze.

"I ate the darkness."

However, he was defeated by a word of the bonze who retorted immediately.

"I ate such you."

Though we have consciousness to transcend mass and time, I live as a lump of flesh of under 1 cube meter.

 

死について想うとき、まず生きているとはなにか、という問いの前で立ち止まる。

この世界が、入れ子状の大きなうねりに生じた突起のようなもので、我々はそこでおこる現象の一部にすぎないのだとしたら、喜びも苦悩も、生涯にわたる壮大なドラマさえ瑣末な幻想のように思えてしまう。

それでも、指のささくれをどこまで引っ張るかという懸案は目下の重要事項であり、宇宙的な観念とコンフリクトを起こすことなく私の脳裏を支配する。


「いかに大きなものを食ったか」

というホラで競い合う村人たちがいた。

あるものは「家」を食ったといい、あるものは「山」を食ったといい、
村人たちのホラはしだいに大きくなっていくが、
ある男の食ったものがいちばん大きいということで決着がつき、
最後にその男は、寺の和尚と勝負をすることとなった。

寺に出向いた男は、和尚に先手をうって必勝のホラを言い放つ。

「おれは『暗闇』を食った」

しかし、即座に切り返した和尚の一言に敗北する。

「そういうおまえを、わしゃ食った」

我々は、質量や時間を超越する意識を持ちながら、1立方メートルに満たない肉塊として生きている。 

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> PARADOXICAL MATERIAL

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