- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> GUTIC STUDY

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> TEXT for EXHIBITION KOTUTUBO

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

▼ PARADOXICAL MATERIAL
  素材感のパラドクス

 

In the piece series of a recent work,I spend much production time on removing "a material feeling" of paint and surface as much as possible to have you watch "structure" set in the work of boxiness.

I expect it so that a work functions as a device acting on a general idea of the watching people by it is separated by the material world such as"What is it made of ?" "Is it hard ? or soft ?" , then it becomes a neutral object.

However,by the process, I become covered with powder by repetition of painting and polishing and painting and...
I am opposite to the material itself solidly which I should want to remove from a work than it is conceptual, and, as it were, it seems to be ascetic practices of a craftsman.

And, when the material feeling of the work is erased somehow and it is exhibited, I receive a lot of following questions from the spectator.

 "What is it made of ?"

 "Is it hard ? or soft ?"

断片シリーズでは、箱状の作品に仕掛けた「構造」を見てもらうために、支持体や絵具の「素材感」を極力排除することに多くの制作時間を費やしています。

何からできているのか、硬いのか柔らかいのか、などという物質世界の属性から作品を切り離してニュートラルな物体にすることで、工芸品ではなく、観者の概念に作用する装置として機能してくれれば、と思っています。

しかしその過程では、粉まみれになって磨いては塗り磨いては塗りの繰り返しで、概念的どころか、作品から排除したいはずの素材そのものとガッチリ向き合い、まるで職人の修行をしているかのようです。

そして、どうにか素材感を追い出して作品が仕上がり、いざ展示をしてみると、観客の方々からは次のような質問を多く受けることになります。

「素材は何で出来ているのか?」

「硬いのか?柔らかいのか?」

画像を拡大

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Q グチックとは何か?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -